Vanliga Frågor och Svar
För dig som ska sälja fiskekort
Här hittar du frågor och svar på den vanligaste frågorna för dig ska köpa ett fiskekort
Hur kan jag sälja fiskekort via Fiskeportalen/Laxportalen?
Det krävs ett:
– Ett avtal som vi skickar till dig för att fylla i och underskrift.
– Stadgar
– Inscannat ID-kort/körkort som vidimerats
– Styrelsebeslut på att ansluta förvaltningsorganisationen till vår lösning
Dessa dokument skickar vi till iudg (elektroniskt) och sedan skickar du dem tillbaka till oss så sköter vi resten.
Vilka avgifter tillkommer?
Vi tar ut en engångsavgift för butiken och sedan tillkommer ett avdrag, procent, på varje köp.
Vidare en årsavgift för själva butiken. När butiken är installerad, godkänd och klar så tillkommer inga övriga avgifter.
Kan vi dela butik med andra förvaltningsorganisationer?
Absolut, det är inga problem, tvärtom rekommenderar vi att FvO delar på kostnaderna och idag finns ekonomiska föreningar som har ett stort antal fiskevatten anslutna under sig.
Vad ingår i en butik?
Våra butiker är klara och följande ingår:
– Försäljning av digitala fiskekort via Swedbank som betalleverantör
– Försäljning av andra sportfiskerelaterade produkter, båtar, övernattning, guider och liknande
– Redovisning och statistik för alla försäljning
– QR-kod på fiskekorten för att underlätta för era fiskekortskontrollanter
– Besöksstatistik för er butik
– Automatiskt utbetalning varje fredag
I det större paketet ingår:
– Vatteninformation från SMHI
– Aktuellt väder
Hur gör vi om vi har lite mer speciella önskemål?
Ta kontakt med vår teknikleverantör och vår support så hjälper de er.
Kan vi installera egna funktioner?
Nej, då alla butiker ingår i ett uppdaterings-, övervaknings- och underhållssystem så måste alla tillägg kontrolleras och godkännas.
I alla butiker ingår nämligen uppdateringar – vår support uppdatera alla delar i butikerna varje vecka och alla butiker övervakas så att de är uppkopplade och tillgängliga.
Har ni speciella önskemål så ber vi er att kontakta vår support: helpdesk@laxportalen.se
Ingår installation och underhålla av egna funktioner i butikerna?
Nej, ska speciella funktioner installeras så det tillkomma en mindre avgift. Har ni speciella önskemål så föreslår vi att ni tar upp de i medlemsforumet. Det kan finnas andra områden som har liknande önskemål och då kan ni dela på kostnaderna – den avgift som tas ut. Detsamma om det handlar om lite mer omfattande önskemål. Ta upp det med andra förvaltningsorganisationer – det är en viktig poäng med Fiskeportalen/Laxportalen. Vi för saker tillsammans, delar på kostnaderna när det är möjligt så att så mycket pengar stannar inom förvaltningsorganisationerna.
Vilka står bakom Fiskeportalen/Laxportalen?
Det gör Östersjölaxälvar i Samverkan.
Teknikleverantör, support och utvecklare är Winterkvist.com
Har du frågor – skicka ett mail till helpdesk@laxportalen.se
Hur gör vi om vi behöver hjälp, support?
I tjänsten ingår naturligtvis support – via helpdesk@laxportalen.se. Vi kan tyvärr inte lämna support, svara på frågor eller ta emot önskemål om ändringar i de enskilda butikerna/webbplatserna via telefon. Vi har ett snabbt ökande antal förvaltningsområden anslutna och för att vi ska kunna hjälpa alla så ber vi dig att skicka frågor, information och ärenden via ett e-postmeddelande.
Östersjölaxälvar i Samverkan
Vi är en sammanslutning av förvaltningsorganisationer.
Här är vår hemsida.
Kontaktinformation
Vill du vara med här - klicka på länken ovan och skicka ett mail till sis så tar vi kontakt med dig
Support
Detta är supporttjänsten för dig som säljer fiskekort (köpare hänvisas till respektive butik).